Alışveriş bir bakıma ikna etme sanatıdır.
Hedef kitleniz alışveriş esnasında ikna olmuş ürünleri tercih etmeye/satın
almaya devam eder ya da yeni ürünler tarafından ikna edilmeyi bekler.
Tüketicilerin satın alma nedenlerini etkileyen birçok faktör olmasına
rağmen genellikle bu kararlar görsel işaretlere göre verilir. Görsel
işaretlerden ilk dikkat çeken ve en çok ikna eden faktör bir ürünün rengidir.
- Tüketiciler yeni bir ürün
hakkındaki değerlendirme yaparken, tüketicilerin %93'ü görsel görünüme;
%6'sı niteliğine; %1'i ise kokusuna/sesine göre o ürünü beyinlerinde
konumlandırıyorlar.
- Alışveriş yapan kişilerin %80'i belli
bir ürünü almalarındaki başlıca etkenin renk olduğunu söylüyor.
- Renk, marka tanınırlığının %80'e kadar
artmasını sağlıyor.
- Renkli hazırlanan reklamlar, siyah ve
beyaz hazırlanan reklam metinlerinden %42 ve daha fazla okunmasını sağlıyor.
- Dünyanın ilk 100 markalarının
logolarında en çok kullanılan renklerin; %33'ü mavi, %29'u kırmızı, %28'i
gri/siyah tonları, %13'ü sarıdır.
- Dünyanın ilk 100 markalarının %95'i
logolarında bir veya iki renk kullanılırken; %5'inde üç veya daha fazla renk
kullanılmıştır.
Renk Analizleri
Öncelikle Türkiye'den tek tek mavi, mor,
yeşil, kırmızı, turuncu ve sarı renklerini kullanan markaları/logoları mümkün
olduğunca araştırdım ve sizler için onları bu yazımda bir araya getirdim.
Aralarında hem çok iyi bildiğiniz yabancı markalar ile Türk markalarını
birleştirdim. Dilerseniz araştırma yaptığım renklerin dillerini, en çok
hangi sektörde kullanıldıklarını ve hangi markaların yüzleri olduklarını
inceleyelim.
MAVİ:
- Yapılan araştırmalara göre hem kadınlar hem erkekler
içinde en çok tercih edilen renktir.
- Tüketicilere suyu, havayı, okyanusu ve
barışı çağrıştırır.
- Güven, sadakat, sorumluluk, üretkenlik
duygularının artmasını sağlar.
- Pazarlama açısından: En
çok sosyal ağ, finans, teknoloji, sağlık sektörlerinde kullanılır.
MOR:
- Yapılan araştırmalara göre kadınların
maviden sonra en çok tercih ettiği; erkeklerin favori renklerinde hiç yer
almayan renktir.
- Tüketicilere gizem, nostalji,
maneviyat, başarı, kraliyet gibi konuları çağrıştırır.
- Aklı, bilgeliği, yaratılıcılığı ve
hayal gücünü temsil eder.
- Pazarlama açısından: En
çok yaşlanma karşıtı ve güzellik ürünlerinde; ardından teknoloji, sağlık,
finans sektörlerinde kullanılır.
Dipnot: Türkiye'de kırmızı rengin kullanımı yayıncılık ve
gazete sektöründe de oldukça yaygındır. Örneğin; Cumhuriyet, Hürriyet,
Milliyet, Sabah, Akşam, Vatan, Posta, Fanatik, Sözcü, Yeni Şafak, Yeni Asır
gibi gazetelerin logoları kırmızı renkle tasarlanmıştır.
TURUNCU:
- Canlılık, heyecan, eğlence ve
enerjiyi çağrıştırır.
- Turuncu; güler yüzlülüğü, cana
yakınlığı, arkadaşlığı ve güvenilirliği temsil eden sıcak bir renktir.
- Dikkat çeker, eylem çağrısı butonunda
kullanılır.
- Satın alma duygularını harekete
geçirir.
Pazarlama açışından: Teknoloji ve sağlık hizmetleri sektörleri tarafından
tercih edilir.
SARI:
- Gençliği, iletişimi ve iyimserliği
temsil eder.
- Gözlerde yorgunluğa ve gerilmelere
sebep olur.
- Sinir sistemini ve zihinsel işlemleri
uyarır; yaratıcılığı, enerjiyi ve motivasyonu arttırır.
- Dikkat çeken sıcak renktir.
Pazarlama açısından: En çok enerji, alışveriş, iletişim ve yeme-içme
sektörlerinde kullanılır.
Kaynaklar:
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder